Adormirea Maicii Domnului: Page 14din22

PrintPrint
Adormirea Maicii Domnului

întorceau în Ierusalim de la propovãduire, spuneau toate Preacuratei Maicii lui Dumnezeu. Ea, auzind, se bucura cu duhul, ºi dãdea laudã Fiului ºi Dumnezeului ei. Cînd Irod a ridicat prigonire asupra Bisericii, pe Iacov fratele lui Ioan, care se întoarse atunci din Spania, l-au ucis cu sabia. Apoi l-au prins ºi pe Petru ºi l-au închis în temniþã, voind sã-i facã Šºi lui acelaºi lucru. Însã dupã acea minunatã liberare din temniþã ºi din legãturi a lui Petru prin înger, a fost nevoie ca chiar cei mai mari apostoli sã iasã din Ierusalim faþã de cumplita prigonire din partea evreilor. Ei s-au risipit prin toatã lumea, dupã cum le cãzuserã sorþii fiecãruia dintr-înºii în ce parte sã se ducã. Dar, mai înainte de despãrþirea lor, au alcãtuit Simbolul mãrturisirii credinþei, ca toþi sã propovãduiascã pretutindeni într-un singur fel ºi sã sãdeascã sfînta credinþã în Hristos. Drept aceea, s-a dus fiecare la sorþul sãu, rãmînînd în Ierusalim numai Sfîntul Iacob, rudenia Domnului dupã trup, care a fost pus de Hristos, cel dintîi episcop în Ierusalim.
125
Într-acea vreme a ieºit din Ierusalim ºi Sfîntul Ioan Cuvîntã-torul de Dumnezeu, al cãrei fiu era, pentru primejdiile care veneau de la zavistnicii iudei. Ei s-au dat într-o parte, dînd loc mîniei, pînã ce a încetat acea cumplitã prigonire ºi muncire. Dar ca sã nu se arate cã sînt deºerþi, s-au dus în Efes, unde îi cãzuse sorþul lui Ioan. Aceastã ducere în Efes a Preacuratei Maicii lui Dumnezeu cu Ioan, se încredinþeazã din aceasta; se aflã o scrisoare a Sfîntului Ioan apostolul la al treilea sinod a toatã lumea, ce s-a þinut în Efes contra lui Nestorie, cãtre clerul din Constantinopol, în care se scrie cuvintele aceste: "Nestorie, nãscocitorul de eresuri din cetatea Efesului, în care a petrecut odatã ºi Sfîntul Ioan Cuvîn-tãtorul de Dumnezeu ºi Sfînta Fecioarã Maria, Nãscãtoarea de Dumnezeu, fiind chemat la judecatã de Sfinþii Pãrinþi ºi de episcopii sinodului, singur pe sine despãrþindu-se ºi fiind tulburat de ºtiinþa cea rea, n-a îndrãznit a veni la dînºii. Drept aceea, dupã ce a fost chemat de trei ori, Sfîntul Sinod l-a osîndit cu dreaptã judecatã, dîndu-l jos din toatã cinstea preoþeascã. Din cuvintele acestea ºi din scrisoarea în care se zice cã Ioan Cuvîntãtorul de Dumnezeu ºi Sfînta Fecioarã Maria au petrecut odatã în cetatea Efesului, se poate ºti cã Maica Domnului s-a dus din Ierusalim cu Cuvîntãtorul de Dumnezeu ºi a petrecut în Efes cîtãva vreme. Dar Preasfînta Fecioarã Maria n-a fost numai în Efes, ci ºi în alte cetãþi ºi þãri, cercetînd pe cei luminaþi din nou. Astfel se povesteºte cã ea a fost ºi în Antiohia, cercetînd pe Sfîntul Ignatie purtãtorul de Dumnezeu, precum i se fãgãduise prin scrisoarea sa, zicînd: "Voi veni cu Ioan sã te vãd pe tine ºi pe cei ce sînt cu tine!" Se vorbeºte cã a fost ºi în Cipru, la Sfîntul Lazãr cel înviat a patra zi, care era episcop acolo. Asemenea a fost ºi la Muntele Athonului, pentru care lucru ªtefan Monahul Sfetago-reanul scrie o istorisire ca aceasta: Dupã înãlþarea la cer a Domnului

Continut recent

Comentarii recente