Ce se ia după Sfânta Împărtășanie: anafora, agheasma mare, mică sau vin?
După Sfânta Împărtășanie se ia anaforă, iar după aceea puțin vin ca să se clătească gura și să se înghită toată Sfânta Împărtășanie.
Ce se ia înainte de Sfânta Împărtășanie?
În ziua în care ne împărtășim nu trebuie să mâncăm și nici să bem nimic.
Femeile se pot împărtăși în perioada ciclului lunar?
Femeile, în perioada ciclului lunar nu au voie să se atingă de nimic sfințit, dar dacă se află cineva pe patul de moarte, nu se mai ține cont de asta și se poate spovedi și se poate împărtăși.
Cum procedăm cu resturile de mâncare pe care le scoatem din gură după ce ne-am împărtășit, și câte zile ținem această regulă?
Resturile scoase din gură după ce ne-am împărtășit se ard în foc. Această regulă se păstrează o zi. Putem însă evita în acea zi să mâncăm de exemplu pește și fructe cu sâmburi cum ar fi cireșe.
După Sfânta Împărtășanie, în ziua aceea se poate sta în genunchi, se pot face metanii?
După Sfânta Împărtășanie, în ziua aceea nu se stă în genunchi, nu se fac metanii, ci se fac numai închinăciuni cu plecăciuni.
Dacă după ora 24 am mâncat, am băut apă și apoi am dormit, dimineața ne putem împărtăși?
Dimineața nu ne putem împărtăși pentru ca acest lucru arată neglijența, lipsa de evlavie și nepăsare.
Dacă în noaptea dinaintea Sfintei Împărtășanii, creștinul a avut un vis desfrânat se mai poate împărtăși?
Nu se poate pentru că în acest caz este necurăție.
Cum trebuie să ne prezentăm în biserică, trupește, când vrem să ne împărtășim? (partea femeiască)
Cine vrea să se împărtășească fără să se osândească să nu vină la împărtășit fardată, cu rochii strâmte, scurte, despicate, în pantaloni, cu pălării, cu fel de fel de zorzoane, cu capul gol, rujate, cu unghiile vopsite; dacă vin astfel arată necredința, nepăsare de cele sfinte.
Cât de des se pot împărtăși credincioșii?
Astăzi in ortodoxie există păreri și practici diferite privind administrarea deasă sau rară a Sfintei Euharistii. Trebuie subliniat de la început ca efectele Sfintei Împărtășanii nu depind însă de numărul de împărtășiri, ci de pregătirea noastră sufletească cu care o primim. Tradiția bisericească și Sfinții Părinți evidențiază adesea regula aplicată totdeauna în Biserica Ortodoxă care nu indică nimănui să vină la împărtășire fără pregătirea necesară din care un loc de frunte îl ocupă Taina Spovedaniei, prin care se face curățirea sufletului. Iată un exemplu în acest sens. Sfântul Ioan Gură de Aur în „Omilia a XVII-a către Evrei”, ne spune: „Mulți se împărtășesc cu această jertfă o dată pe an, mulți de două, alții mai des și către toți aceștia se îndreaptă cuvântul nostru. Dar nu numai către cei de față, ci și către cei ce sunt în pustietăți, căci aceștia fac acest lucru o dată pe an și, de mai multe ori, la doi ani. Deci care trebuie lăudați? Nu voi lăuda nici pe cei ce se împărtășesc o dată, nici pe cei de mai multe ori, ci numai pe cei ce